Intermittent Living

Siebe Hannosset

De helende kracht van koude douches en lege ontbijttafels Leidraad voor een KERNgezond leven Intermittent Living is het nauwgezet implementeren van aloude prikkels in onze dagelijkse routine, net zoals we die in onze evolutie als homo sapiens altijd hebben ervaren. Door fysieke stressoren zoals dorst, honger, koude en zelfs acute zuurstofnood kortstondig te activeren, stimuleren we de juiste cellen en maken we lichaam en geest van binnenuit opnieuw kerngezond. Gepassioneerd coach, docent en gezondheidsexpert Siebe Hannosset mocht het aan den lijve ondervinden. Na een jong en sportief leven vol blessureleed en pijnlijke ontstekingen, bleek in 2010 dat hij al jaren aan een actieve vorm van Lyme leed. De auteur vertelt nu hoe hij dankzij Intermittent Living—het gezondheidsconcept van dr. Leo Pruimboom (kPNI)—de hopeloze strijd tegen deze lastige ziekte in amper drie maanden tijd kon winnen. Een wonder? Niet helemaal. Intermittent Living geeft een wetenschappelijk antwoord op de sluimerende gevaren die onze moderne maatschappij met zich meebrengt—of je nu specifieke aandoeningen hebt of ‘blaakt’ van gezondheid. Een sedentaire levensstijl, hoogcalorisch voedingspatroon, emotionele stress en duizenden andere toxines doen ons immuunsysteem wankelen. De vraag is niet óf we ziek zullen worden, maar wanneer.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Intermittent Living het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Intermittent Living