Johan de Witt en het Rampjaar

Raadpensionaris Johan de Witt (1625-1672) is een van de grootste staatsmannen die ons land ooit heeft gekend. Ook in het Rampjaar wisselde hij honderden brieven uit met veel correspondenten. Zijn enorme briefwisseling biedt een bijzondere blik op dat turbulente jaar, 1672. Deze bundel bevat brieven van en aan De Witt die geschreven zijn in het Rampjaar. Ze worden besproken door de leden van het projectteam ‘Briefwisseling van Johan de Witt’ van het Huygens Instituut voor Nederlandse Geschiedenis. Medewerkers o.a. Luc Panhuijsen, Luuc Kooijmans, Bert Natter, Ineke Huijsman, Ad Leerintveld, Wout Troost, Roosje Peeters en vele anderen. De tekeningen in 17e eeuwse stijl zijn van Jean-Marc van Tol.

Is Johan de Witt en het Rampjaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Johan de Witt en het Rampjaar