Jong leren

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met gezond eten. Het eetpatroon van onze eerste jaren – en zelfs voor we geboren worden – heeft grote impact op onze voedselkeuzes en gezondheid gedurende de rest van ons leven. Zo worden ongezonde eetgewoonten vaak al op jonge leeftijd aangeleerd. Ook sociale en economische factoren oefenen van jongs af aan invloed uit. Het maken van gezonde keuzes wordt niet makkelijker door de overvloed aan
tegenstrijdige beweringen. Voedingsexperts Jaap Seidell en Jutka Halberstadt zien die voedselverwarring overal om zich heen en krijgen er voortdurend vragen over. In dit boek jongleren ze met de grote hoeveelheid aan wetenschappelijke informatie. Ze scheppen duidelijkheid en beantwoorden kleine en grote vragen in de volgorde van onze levensloop; van voeding tijdens de zwangerschap via die van baby’s, peuters, schoolkinderen en tieners naar die van (jong)volwassenen. Met als belangrijkste conclusie: gezond eten is een levenslang proces.

Is Jong leren het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jong leren