Kader

Noëlla Danckaert werd geboren op Kerstavond 1948, is moeder en grootmoeder en heeft 40 jaar als vroedvrouw gewerkt in Gent.‘Kader’ is haar eerste fictieboek voor de jeugd. Een woord dat niet alleen in Nederlands bestaat, maar in het Turks ook ‘lot’ betekent.
"Een gesticht. Zo noemen ze het hier. Ik zit op mijn bed en kijk naar de muren van mijn kamer. Ik ben, geloof ik, vooral kwaad.  En verdrietig ook. Hoe kon het zover komen?"
‘Kader’ schetst de botsing tussen twee werelden.  Ibrahim verhuist als kind met zijn gezin van het Turkse Izmir naar Gent.Opgroeien in een andere cultuur brengt heel wat problemen met zich mee, en uiteindelijk gaat het van (katten)kwaad tot erger.

Is Kader het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kader