Kamertje ikke

» Twee heel verschillende kinderen nemen elkaar mee in hun eigen wonderlijke wereld: soms zacht als een zomerbries, dan weer wild als een wervelwind

» Over introvert en extravert zijn, over genieten van stilte en op avontuur gaan, over jezelf en je vrienden leren kennen

» Een knetterende samenwerking tussen Femke Vanbelle en Flore Deman

Een poëtisch, kleurrijk verhaal voor dromerige zielen, energieke stuiterballen en alles daartussenin.

‘Kom je bij me spelen?’ vraagt de jongen aan het meisje. Hij laat haar de plek zien waar hij helemaal zichzelf kan zijn. Het blauw van de kamer bestaat uit transparante wolken, uit donkere diepzeeën en blinkende libellen. De twee

vrienden duiken in fonkelend water, vlechten takken in het oeroude bos en spelen verstoppertje met een rode vos. ‘Kom je bij mij spelen?’ vraagt het meisje dan. Haar kamer baadt zich in felle kleuren. Alles friemelt en krioelt, zindert en groeit – het gonst er van leven, als in een wakkere, dichtbevolkte stad.

Tuimel, rol, bots en struikel je met hen mee?

Is Kamertje ikke het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kamertje ikke