Welk gedrag vertonen leerlingen met hechtingsproblemen?
Wat kunnen de school en de leraar doen?
Waarom is een sensitieve aanpak essentieel?
Leraren ervaren dat ze moeilijk contact maken met kinderen die hechtingsproblemen hebben. Deze leerlingen komen lastig tot leren en hun gedrag is vaak moeilijk te corrigeren. Straffen en belonen lijken niet te werken, dze leerlingen kunnen nauwelijks aan de gesteld eisen voldoen.
Kinderen met hechtingsproblemen in de klas leert je hoe hechting werkt binnen en buiten de schoolmuren. Het vertelt je uitvoerig wat hechting is en waarom nit alleen primaire verzorgers als ouders, maar ook leraren in dat proces een cruciale rol spelen.
Bovenal leer je in dit boek hoe je leerlingen met ( forse) hechtingsproblemen kunt ondersteunen en dat op verschillende onderwijsniveaus: j krijgt handvatten om een goed evenwicht te vinden tussen gedrag corrigeren en verbinding maken.
Anton Horeweg is gedragsspecialist (M Sen) en was bijna 40 jaar leraar in het basisonderwijs. hij is auteur van diverse onderwijsboeken, zoals Gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs en de trauma sensitieve school.
Dit boek is waardevolle en vooral hartverwarmende literatuur.
Prof.dr.Jim van Os, herstelgericht psychiater en hoogleraar psychiatrie aan het UMC Utrecht
Wat kunnen de school en de leraar doen?
Waarom is een sensitieve aanpak essentieel?
Leraren ervaren dat ze moeilijk contact maken met kinderen die hechtingsproblemen hebben. Deze leerlingen komen lastig tot leren en hun gedrag is vaak moeilijk te corrigeren. Straffen en belonen lijken niet te werken, dze leerlingen kunnen nauwelijks aan de gesteld eisen voldoen.
Kinderen met hechtingsproblemen in de klas leert je hoe hechting werkt binnen en buiten de schoolmuren. Het vertelt je uitvoerig wat hechting is en waarom nit alleen primaire verzorgers als ouders, maar ook leraren in dat proces een cruciale rol spelen.
Bovenal leer je in dit boek hoe je leerlingen met ( forse) hechtingsproblemen kunt ondersteunen en dat op verschillende onderwijsniveaus: j krijgt handvatten om een goed evenwicht te vinden tussen gedrag corrigeren en verbinding maken.
Anton Horeweg is gedragsspecialist (M Sen) en was bijna 40 jaar leraar in het basisonderwijs. hij is auteur van diverse onderwijsboeken, zoals Gedragsproblemen in het voortgezet onderwijs en de trauma sensitieve school.
Dit boek is waardevolle en vooral hartverwarmende literatuur.
Prof.dr.Jim van Os, herstelgericht psychiater en hoogleraar psychiatrie aan het UMC Utrecht