Land zonder grens

Op 1 september 2011 trok de leiding van het parket van Antwerpen aan de alarmbel: ‘Of de migratiepoorten blijven wagenwijd openstaan en ons sociale welvaartsmodel gaat ten onder, of er komt een nieuw, strenger migratiebeleid'’, zo klonk het fors. Een ander onrustwekkend signaal over het Belgische migratiebeleid kwam er enkele maanden eerder toen bleek dat maar liefst 94% van de inwoners van België de mening deelde dat er de laatste vijf jaar te veel migranten bijkwamen. Jong, oud, allochtoon, autochtoon, Vlaming of Waal, iedereen vindt België 'vol'. Ons land is hierin zelfs de trieste wereldkampioen.
Hoe is het zover kunnen komen? Waar liggen de grootste uitdagingen? En vooral, hoe kunnen we de ommekeer inzetten? Dat zijn de drie centrale vragen die de auteurs in dit boek proberen te beantwoorden. Met de nodige nuance en permanente aandacht voor de complexiteit van
migratie schreven ze dit verhaal doorspekt met getuigenissen, ervaringen en anekdotes vanuit de allerhoogste politieke regionen van ons land.

Is Land zonder grens het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Land zonder grens