Levenslang in de Toren

Mijn naam is Alise Aalmers. Ik was dagelijks op mijn hoede voor de jagers vanwege één simpel feit: ik ben een magiër, een lichtmagiër. Dat ik zo ben geboren, daar heeft de regering geen boodschap aan. Wij magiërs worden al eeuwenlang gezien als een gevaar voor de samenleving en wij worden levenslang opgesloten in de Nederlandse Torens. Ik heb de dans vaak kunnen ontspringen, tot die ene dag met Janela.
Ik had haar met alle macht moeten tegenhouden, maar als destructiemagiër laat Janela zich niet gemakkelijk de les lezen. Ze dacht een medemagiër te redden die werd mishandeld door de jagers, maar haar actie kostte ons uiteindelijk meer dan alleen onze vrijheid. Ze zette de levens van talloze onschuldige mensen in Alkmaar op het spel.
Om te voorkomen dat alles wat ik liefheb wordt vernietigd, moet ik moeilijke keuzes maken. Het laatste wat ik wil is samenwerken met de vijand. Maar als je levenslang hebt in de Toren, dan leer je pas echt wat wanhoop inhoudt.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Levenslang in de Toren het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Levenslang in de Toren