Voor Carel Willink, de kunstenaar waar Mathilde 15 jaar mee leefde, was ze niet een grotere muze dan zijn andere echtgenotes. En voordat Mathilde de creaties van Fong Leng ontdekte, kon je je door hem laten portretteren en moest hiervoor dan tussen de 800 en 2.000 gulden betalen.
De publiciteit die Mathilde met haar Fong Leng creaties trok, bracht hier grote verandering in en vanaf dat moment was er sprake van de Drie-Eenheid Willink, Fong Leng en Mathilde. Maar haar verslaving aan de creaties en publiciteit die ze ermee genereerde, dreef het echtpaar uit elkaar en het huwelijk eindigde in een echtscheiding.
Op het moment dat ik Mathilde in oktober 1976 ontmoette, genoot ik al bekendheid als kunstschilder en had een goedlopend restaurant en een bovengelegen galerie in Den Haag. Mathilde en ik kregen een affaire en ze wilde met me trouwen, maar na 8 maanden zette ik een punt achter deze relatie die me de nodige tijd, moeite en geld had gekost.
Ze blijft de gemoederen bezig houden en wordt bewonderd door celebrities als Lady Gaga. Reden voor mij om - nu ik bijna de 87- jarige leeftijd heb bereikt - mijn herinneringen aan deze enerverende haat-liefde relatie te beschrijven, waarbij ik niet schroom de waarheid te vertellen. Dat dit door anderen niet in dank wordt afgenomen, is een gegeven dat ik op deze leeftijd voor lief neem.