Iedereen kent wel het favoriete kinderspel memory, waarbij het de bedoeling is zoveel mogelijk dubbele afbeeldingen te vinden in een reeks omgedraaide speelkaartjes. Memorykonijn begint als een blad vol speelkaartjes met de rug naar boven. Het eerste kaartje dat is omgedraaid is dat van Konijn. Hij kruipt uit zijn kaartje en gaat op zoek naar het andere konijn. Konijn vliegt door de lucht, rijdt over land en roeit over zee. Onderweg komt hij allerlei andere figuren uit het spel tegen die hem helpen, maar wanneer zij hun dubbelgangers gevonden hebben, laten ze hem in de steek. Nog steeds kan Konijn het andere konijn niet vinden. Tot hij erachter komt dat een draak zijn replica vasthoudt op een eiland – en hem niet wil laten gaan omdat hij anders alleen is. Dan krijgt Konijn een even briljant als voor de hand liggend idee…
Verfrissend en grappig is de zoektocht van Konijn beschreven door Maranke Rinck. Haar echtgenoot Martijn van der Linden maakte er de oogstrelende, heldere prenten bij.