In 'Mijn Gedacht' gaat Luckas Vander Taelen verder in op de thema’s van zijn vorige boek 'De Grote verwarring. Hoe moeten we reageren op het islamitisch fundamentalisme'? dat verscheen vlak voor de Brusselse aanslagen van maart 2016. Hij heeft het over zijn leven in de hoofdstad, dat hij al meer dan dertig jaar kritisch volgt. Brussel kent een spectaculaire evolutie en is uitgegroeid tot de meest diverse stad ter wereld. Maar de politieke instellingen hebben het hoe langer hoe moeilijker om met deze evolutie om te gaan.
Vander Taelen stelt vragen bij dit algemene politieke onvermogen om snel en efficiënt de grote uitdagingen van deze tijd aan te pakken, gaande van integratie tot mobiliteit. Hij staat bekend als een polemisch schrijver, die niet bang is om politiek-correcte taboes te doorbreken.
Luckas Vander Taelen (1958) werkte als tv-regisseur voor het legendarische Strip-Tease en maakte de documentairereeksen De Laatste Getuigen en Arm Wallonië. Voor Groen! zetelde hij als schepen, Vlaams en Europees parlementslid en senator. Hij is columnist voor De Tijd en deredactie.be. Bij Houtekiet verschenen van hem eerder 'Berichten uit Brusse'l, 'De Laatste Getuigen', 'Brussel! De tijdbom tikt verder' en 'De Grote verwarring. Hoe moeten we reageren op het islamitisch fundamentalisme?'
Vander Taelen stelt vragen bij dit algemene politieke onvermogen om snel en efficiënt de grote uitdagingen van deze tijd aan te pakken, gaande van integratie tot mobiliteit. Hij staat bekend als een polemisch schrijver, die niet bang is om politiek-correcte taboes te doorbreken.
Luckas Vander Taelen (1958) werkte als tv-regisseur voor het legendarische Strip-Tease en maakte de documentairereeksen De Laatste Getuigen en Arm Wallonië. Voor Groen! zetelde hij als schepen, Vlaams en Europees parlementslid en senator. Hij is columnist voor De Tijd en deredactie.be. Bij Houtekiet verschenen van hem eerder 'Berichten uit Brusse'l, 'De Laatste Getuigen', 'Brussel! De tijdbom tikt verder' en 'De Grote verwarring. Hoe moeten we reageren op het islamitisch fundamentalisme?'