Twee wielen, een zitje en een motor: een motorfiets is een elementaire machine.Die combinatie is begonnen als een degelijk vervoermiddel, maar in de loop van de twintigste eeuw is die functie op de achtergrond geraakt. Zoals de mens zich gaandeweg de vraag ging stellen: waartoe ben ik op aard?, zo luidt intussen de vraag: waarvoor dient een motor?
Een motorfiets is een veelzijdig ding het design ervan is niet minder belangrijk dan de techniek, de zingeving ervan niet minder belangrijk dan de romantiek. Eigenlijk is de motor vooral een symbool, een object van begeerte, een middel voor sociale expressie.
Huisvaders drukken er hun vrijheidsdrang mee uit, hells angels hun minachting voor de maatschappij en sleutelaars hun liefde voor techniek. Warna Oosterbaan, zelf motorrijder, behandelt al deze perspectieven en verenigt ze in een nieuw gezichtspunt: de motorfiets als verhelderend zinnebeeld van onze cultuur en onze verhouding tot technologie.
Een motorfiets is een veelzijdig ding het design ervan is niet minder belangrijk dan de techniek, de zingeving ervan niet minder belangrijk dan de romantiek. Eigenlijk is de motor vooral een symbool, een object van begeerte, een middel voor sociale expressie.
Huisvaders drukken er hun vrijheidsdrang mee uit, hells angels hun minachting voor de maatschappij en sleutelaars hun liefde voor techniek. Warna Oosterbaan, zelf motorrijder, behandelt al deze perspectieven en verenigt ze in een nieuw gezichtspunt: de motorfiets als verhelderend zinnebeeld van onze cultuur en onze verhouding tot technologie.