Van de vorige trilogie werden in Vlaanderen en Nederland meer dan 60.000 exemplaren verkocht Deze keer geen dieren in de titel, maar meisjes. Meisjes en vrouwen staan ook centraal in dit verhaal. Sommige personages uit de vorige trilogie duiken weer op. Zo vindt de ambitieuze Hortense haar weg in de modescene van New York. Haar moeder Joséphine pendelt tussen haar gezin in Parijs en de liefde in Londen. Het mondaine leven van de familie Cortès staat mijlenver af van dat van de nieuwe heldin: Stella. De alleenstaande moeder werkt voor een schroothandelaar op het Franse platteland. Ondertussen probeert ze haar moeder Léonie uit de greep te houden van haar echtgenoot Ray Valenti. Ray is brandweerman en de held van het dorp, maar gewelddadig tegen zijn vrouw en dochter. Stella staat haar mannetje, terwijl ze probeert af te rekenen met haar verleden. Een pakkend eerste luik van een veelbelovende trilogie. Katherine Pancol (1954) werd geboren in Marokko en is moeder van twee kinderen. Ze werkte als lerares en later als journaliste. Nu is ze fulltime romanschrijfster. Haar vorige trilogie, De gele ogen van de krokodillen, De trage wals van de schildpadden en De eekhoorns huilen op maandag werd een internationale bestseller en is in 27 talen vertaald. Het eerste deel werd onlangs verfilmd met Julie Depardieu, Emmanuelle Béart en Patrick Bruel in de hoofdrollen.