Naar een wereld

Een nieuwe mondiale werkelijkheid
De wereld is in de afgelopen dertig jaar meer veranderd dan in de voorbije drie decennia. Nog nooit zijn er zo veel mensen tot de middenklasse gaan behoren. Ook lijkt het erop dat na de Verenigde Staten en Europa de rest van de wereld de weg naar langdurige vrede heeft ingeslagen. Nooit eerder waren we zo verbonden met elkaar. Kortom: we zijn één wereld aan te worden. Wereldleiders en politici zullen daar dat moeten beseffen en ernaar handelen. Nationale belangen dienen in evenwicht te komen met de mondiale belangen. Het Westen zal macht moeten inleveren. China en India, Afrika en de islamitische wereld moeten geïntegreerd worden. Kishore Mahbubani maakt duidelijk dat alleen op deze manier de wereld op de juiste manier naar één punt convergeert. Dit bijzonder actuele boek laat zien hoe we de toekomst tegemoet moeten treden en belangrijke mondiale vraagstukken de baas kunnen worden.

Is Naar een wereld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Naar een wereld