Negen plagen tegelijk

Hoe overleven we de toekomst

Klimaatonzekerheid, burgeroorlogen en strijd om grondstoffen drijven de spanningen in de wereld op. Eén op de zeven mensen lijdt dagelijks honger. Ondertussen blijft de wereldbevolking groeien. De wisselwerking van consumptiegroei van de rijken met de diepe armoede en zwak of kwaadaardig bestuur in derde-wereld landen, verspreiding van wapens en nieuwe ziekten wordt desastreus als zij niet door beter beleid wordt gekeerd.
In Negen plagen tegelijk laat Joris Voorhoeve aan wat iedereen zelf kan ondernemen, wat Nederland kan bijdragen en hoe de Europese Unie en de VN de grote vraagstukken kunnen aanpakken. Persoonlijke geschiedenissen van mensen die onrecht aanvechten bewijzen wat een verschil geïnspireerde personen kunnen maken. Ze geven de lezer moed de bedreigingen van de 21ste eeuw het hoofd te bieden.

Joris Voorhoeve (1945) is liberaal politicus en sinds 1980 hoogleraar internationale ontwikkelingen aan diverse universiteiten. Hij was van 1991 tot 1994 directeur van het Instituut Clingendael, en de daaropvolgende vier jaar minister van Defensie.

Is Negen plagen tegelijk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Negen plagen tegelijk