Niet schieten, dat is mijn papa!

Op 9 november 1985 worden de vader, de moeder en de zus van David voor zijn ogen vermoord op de parking van de Delhaize in Aalst door de Bende van Nijvel. In Niet schieten, dat is mijn papa! doet David voor het eerst na vijfentwintig jaar zijn verhaal. Hij vertelt over zijn leven dat begon als dat van een doodgewoon jongetje in Aalst, en dat in tien minuten veranderde in een nachtmerrie. Een verhaal over verlies, verdriet, onmacht en woede, maar ook over herwonnen vechtlust en de hoop om ooit een normaal leven te kunnen leiden. Niet schieten, dat is mijn papa! is het verhaal van een overlever.

‘Niet schieten, dat is mijn papa!’ zijn de laatste woorden van Rebecca, het veertienjarige zusje van David Van de Steen.

‘Een beklemmend protest dat geen lezer onberoerd zal laten.’ – NBD|Biblion

‘Een indrukwekkend boek!’ – Panorama

‘Een bij momenten ondraaglijk hard document, met zoveel misselijkmakend, laf geweld dat een mens er opstandig van wordt.’ – De Standaard

‘Een moedig boek.’ – Matthijs van Nieuwkerk

Over de dwarsligger®
De dwarsligger® is een compleet boek in een handzaam formaat. Een boek dat past in een handtas en zelfs in je broekzak of binnenzak. Een boek dat je overal en op elk moment kunt lezen. Met zijn kleine formaat – 12 bij 8 centimeter – en lichte gewicht – gemiddeld nog geen 145 gram – is de dwarsligger® met één hand vast te houden en dus gemakkelijk te lezen.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Niet schieten, dat is mijn papa! het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Niet schieten, dat is mijn papa!