nY 13 - Boonquoi

Hoe zal het het werk van Louis Paul Boon de komende eeuw vergaan? Welke poëticale mogelijkheden én problemen werpt dit oeuvre op? Hoe genietbaar is dit werk nog? Weten de teksten van Boon ons ook zonder de nodige historische en biografische kennis nog te raken? En welke mogelijkheden scheppen de vormvernieuwingen van Boon voor de literatuur van vandaag? Samenstellers Matthijs de Ridder en Tom Van Imschoot gaan deze vragen na in een briefwisseling, J.Z. Herrenberg, Els Moors, Atte Jongstra en Elisabeth Tonnard geven een heel eigen antwoord. /
Gedurende 2011 voerden Antoine Beuger, componist en uitgever van de componistengroep Wandelweiser te Düsseldorf, en dichter en componist Samuel Vriezen een correspondentie over en in muziek. Beurtelings legden zij elkaar iedere maand een vraag voor over hun kunstpraktijken waarop de ander een antwoord schreef. / Daarnaast zijn er enkele drones van Maarten van der Graaff, en onze nieuwe Gast Maartje Smits strijkt neer in deze jaargang met de ambitie om middels haar overtalige, typografische poëzie op de pagina de beperking van de pagina te ontstijgen. Erwin Jans bespreekt het werk van theatermaakster Abke Haring, enSándor Radnóti waarschuwt voor de impact van de Hongaarse cultuurpolitiek. Sara Deraedt draagt bij met enkele laaghoekige fotos van stofzuigmachines.

Is nY 13 - Boonquoi het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op nY 13 - Boonquoi