Odyssee

Na het internationale succes van Mythos, Helden en Troje vertelt Stephen Fry in dit laatste deel van zijn serie over de Griekse mythologie met zichtbaar schrijfplezier en zijn kenmerkende onderkoelde humor het verhaal van een van de beroemdste werken uit de klassieke oudheid: Homerus’ Odyssee. We volgen Odysseus nadat hij de gevallen stad Troje heeft verlaten. Tien lange jaren is hij onderweg naar huis, naar zijn vrouw Penelope op het eiland Ithaca. Onderweg vecht hij tegen monsters, moet hij verleidingen van godinnen weerstaan en lijdt hij onder de vloek van Poseidon. Lukt het hem om zijn weg terug te vinden?

Is Odyssee het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Odyssee