Onder de golven

Iedereen kent de Noordzee. Als de zon schijnt, gaan we massaal naar de stranden en nemen een duik in de golven. In de winter of als het stormt, gaan we uitwaaien aan zee. We gaan erheen om te rennen of te vliegeren en we varen eroverheen als we naar Engeland gaan. Maar dat is niet altijd zo geweest. Honderdduizenden jaren geleden was er al wel een Noordzee, maar tussen het Europese vasteland en Groot-Brittannië lag een brede strook land: Doggerland. Het was een rijk gebied, waar jager-visser-verzamelaars alles hadden wat hun hartje begeerden. Dit is het verhaal over het veranderende landschap van Doggerland. Door het non-fictieverhaal heen worden korte fictieverhalen geregen van mensen die mogelijk het Doggerland bewoonden.

Recensies (1)

Is Onder de golven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onder de golven