Op drift door Azië

"Herinneringen die verwaaien in de oneindige vergetelheid"

In 'Op drift door Azië' volgen we hoofdpersoon Martin op zijn reizen door India, Thailand en Indonesië. Zijn reiservaringen heeft hij verwerkt in zes verschillende verhalen, die uiteindelijk allemaal bij elkaar komen. Martin voert de lezer mee naar deze wonderlijke oostelijke werelden. Maak kennis met een keur aan bijzondere personages, zoals de Thaise monnik Amadu, die zo om zijn eigen redenen liever geen monnik wil zijn of de Indiase Murti, een schoenpoetser met ambitie die helaas toch de rest van zijn leven schoenen blijft poetsen.
Op kunstige wijze vervlecht reiziger en schrijver Martin Welten de verhalen, de werelden en heden en verleden met elkaar in deze verhalenbundel. "East is east, and west is west, and never the twain shall meet," schreef Rudyard Kipling eens. In 'Op drift door Azië' is er wel degelijk sprake van een ontmoeting tussen oost en west. Eentje waardoor de lezer achterblijft met een warm gevoel van genegenheid en het verlangen zichzelf onder te dompelen in de wereld van de oosterse mystiek.

Is Op drift door Azië het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Op drift door Azië