Pageboy

'Mag ik je zoenen?', vroeg ze.

Het was twee maanden voor de wereldpremière van Juno en Elliot Page was voor het eerst in een queer bar. Daar, op een zwoele zomeravond begon het: de ontdekking van zichzelf als queer persoon, als trans persoon.

Met het enorme succes van Juno werd Elliot een wereldberoemde actrice – want zo zag de wereld hem toen nog. Maar de droom die – inclusief Oscarnominatie – uitkwam, bleek ook een verstikkende druk met zich mee te brengen. Hij moest de rol spelen van de veelbelovende, vrouwelijke filmster, een rol waarvan zijn nekharen overeind gingen staan, zowel op de set als erbuiten.

Pageboy is een onthullend kijkje achter de schermen van Hollywood, vol intieme reflecties op seks, liefde en trauma. Bovenal is het een prachtig geschreven zoektocht naar wat het betekent om je los te maken van de verwachtingen van anderen en een ode aan staan voor wie je echt bent.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Pageboy het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Pageboy