Prachtvogels

Vogels beschermen gaat vaak over abstracte getallen en ingrijpen op landschapsniveau. Maar waarom beschermen we de vogels eigenlijk? En wie zijn de mensen achter de bescherming van deze prachtige vogels?

Schoonheid en emotie spelen een belangrijke rol en René Vos toont de lezer met knap geschreven en liefdevolle teksten juist die schoonheid van een groot aantal in Nederland en België bedreigde vogels. De vertrouwde huismus, de majestueuze oehoe en de onzichtbare roerdomp: hij laat zien waarom we hiervan zo kunnen genieten en hoe we dat ook zo kunnen houden.

Prachtvogels laat de schoonheid van de vogels op de Nederlandse Rode Lijst zien, maar geeft ook praktische tips voor bescherming en behoud van de soorten. Wat kan je in je eigen omgeving doen, en welke maatregelen kun je op landschapsniveau treffen? Prachtig cadeau voor vogelaars en iedereen met hart voor vogels, natuur en landschap.

Is Prachtvogels het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Prachtvogels