Prediker in een adem

Denken over leven, dood en werken. Wie doet het niet? Dit losjes geschreven, vlot leesbare boek geeft in heldere, korte teksten een voor iedereen herkenbaar persoonlijk levensverhaal, met oog voor dagelijkse beslommeringen en intimiteiten.

Iebele Abel schreef met dit boek een persoonlijke maar ook diepzinnige versie van een van de meest populiare boeken uit de Bijbel: niet alleen voor gelovigen, maar juist ook voor mensen die wars zijn van kerkelijke dogma's. Het oude boek Prediker is met deze volledig nieuwe vertolking toegankelijk gemaakt voor iedereen.

Iebele Abel over zijn vertolking van Prediker: "Ik wilde dat de strekking van het verhaal duidelijk, direct en aansprekend werd voor een groot publiek, ook voor mensen die niet vertrouwd zijn met religieuze boeken. Delen van de Bijbelse tekst die me niet bevielen liet ik daarom weg of veranderde ik rigoureus. Ik hoop dit te hebben gedaan op een manier waar mensen zoals jij en ik zich vertrouwd bij voelen en inspiratie bij kunnen vinden."

Is Prediker in een adem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Prediker in een adem