Eén dichter en drie fotografen werkten ongeveer twee jaar aan RAAPstad. Een ode en een vloek aan de stad waar zij wonen en/of werken. Een huwelijk tussen de “Knipoog” van het Licht en de “Aanhalingstekens” van het Woord. Zwart op wit. In goede en in kwade. Met raap en hart. Een eerste reeks foto’s en sonnetten (over de voorstad en de deelgemeenten) kregen titels van straatnamen: Kwade Plas, Kwakkelhoek, Houten Schoen, Hemelsbreedte … Wie de Wase straatnamen bedacht was voorwaar een Dichter.
Teksten en beelden over het commerciële hart van de stad dragen de namen van cafés: Van Gouden Poort tot ’t Hemelrijk. Wie heeft er geen zin om even aan te kloppen? De laatste serie gedichten en lichtafdrukken tonen culturele plekken en evenementen. Tempels – Minnebo, Vaerewijck – Derboven, … namen van inwoners gaan een fictief huwelijk aan. Cultuur met grote C koppelt zich aan Pils en Houten Kop.
Norbert De Beule verbindt op trefzekere wijze zijn gedichten met unieke foto’s van aparte plekken in Sint-Niklaas, een project van fotogroep Cycloop. Maggy Van Raemdonck, Marie De Maesschalck en Ovide Windey portretteren zo een andere, originele kant van hun stad. Het geheel vermengt zich tot een poëtische, kunstzinnige evocatie van de Wase hoofdstad.
Teksten en beelden over het commerciële hart van de stad dragen de namen van cafés: Van Gouden Poort tot ’t Hemelrijk. Wie heeft er geen zin om even aan te kloppen? De laatste serie gedichten en lichtafdrukken tonen culturele plekken en evenementen. Tempels – Minnebo, Vaerewijck – Derboven, … namen van inwoners gaan een fictief huwelijk aan. Cultuur met grote C koppelt zich aan Pils en Houten Kop.
Norbert De Beule verbindt op trefzekere wijze zijn gedichten met unieke foto’s van aparte plekken in Sint-Niklaas, een project van fotogroep Cycloop. Maggy Van Raemdonck, Marie De Maesschalck en Ovide Windey portretteren zo een andere, originele kant van hun stad. Het geheel vermengt zich tot een poëtische, kunstzinnige evocatie van de Wase hoofdstad.