Een postmoderne dertigster reist uit Italië naar ’s-Hertogenbosch op zoek naar haar onbekende vader. Een libertijnse, tegen zijn zin rijk geworden kunsthandelaar staat op een kruispunt in zijn leven. Een paranormaal begaafde vrouw komt in de Kempische bossen een ongemakkelijk familiegeheim op het spoor. En een jonge schrijver uit Lichtstad vestigt hoogstpersoonlijk een nieuwe literaire stroming: het Brabants surrealisme.
Vier hoofdpersonen, vier levens die steeds meer met elkaar verstrengeld raken. Maar die vooral zijn verbonden door hun land van herkomst, het eeuwenoude én hypermoderne gewest met zijn geheimzinnige gevoelsstructuur. Het magische land beneden de rivieren waar mensen van daarboven veel van weten, maar weinig van begrijpen. Reis naar Brabant brengt daar verandering in.
Hein-Anton van der Heijden woont in Amsterdam maar is geboren in Eindhoven. Hij publiceerde korte verhalen in De Gids en De Tweede Ronde, en daarna drie romans: De zomer van Godard (2010), Winterkwartet (2013) en Waar ze was (2017).
Over zijn eerdere werk:
‘Geslaagd debuut’ (Vrij Nederland)
‘Een goed geschreven ideeënroman’ (Biblion)
‘Bedwelmend mooi geschreven’ (Boekenbijlage.nl)
Vier hoofdpersonen, vier levens die steeds meer met elkaar verstrengeld raken. Maar die vooral zijn verbonden door hun land van herkomst, het eeuwenoude én hypermoderne gewest met zijn geheimzinnige gevoelsstructuur. Het magische land beneden de rivieren waar mensen van daarboven veel van weten, maar weinig van begrijpen. Reis naar Brabant brengt daar verandering in.
Hein-Anton van der Heijden woont in Amsterdam maar is geboren in Eindhoven. Hij publiceerde korte verhalen in De Gids en De Tweede Ronde, en daarna drie romans: De zomer van Godard (2010), Winterkwartet (2013) en Waar ze was (2017).
Over zijn eerdere werk:
‘Geslaagd debuut’ (Vrij Nederland)
‘Een goed geschreven ideeënroman’ (Biblion)
‘Bedwelmend mooi geschreven’ (Boekenbijlage.nl)