Rijgen

Indrukwekkende tweede dichtbundel van veelgeprezen nieuwe stem

Rauw en teder, fysiek en lyrisch, intiem en aards, de gedichten in de tweede bundel van Florence Tonk wisselen van kleur en toon. 'Van weten wat we willen in bed/ wijnhandel of familiezaken maar niet/ op kantoor rijgen we werkdagen aaneen als glazen kralen/ glansarm kansrijk met weinig waarde'.
Dit is po?zie over het echte leven en de vertwijfeling die daarbij kan optreden. Wat doe je als je ouders oud en zwak worden, je wel of juist geen kind krijgt, iemand verliest, of bang bent te verliezen? Wie of wat troost je dan? Voor Tonk is het de taal, haar 'beheersbaar universum'. Zij durft daarbij veel op het spel te zetten, met thema's niet eerder zo in po?zie benoemd. Tonk dicht opnieuw met de kracht, directe toon en indrukwekkende stijl waar zij in haar debuut Anders komen de wolven al om werd geprezen.

Is Rijgen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rijgen