Rondom Dao

Otto Duintjer was hoogleraar Metafysica en Kennisleer en een vooraanstaand kenner van Kant en Heidegger. Daarnaast trok hij de aandacht met zijn eigen, hoogst opmerkelijke filosofie, die achteraf grote raakvlakken bleek te hebben met het daoïsme van Laozi en Zhuangzi.
'Rondom Dao' belicht de wijsgerige context waarin Duintjer ertoe kwam om de mainstream van de academische wijsbegeerte te verlaten en zijn eigen spirituele filosofie te ontwikkelen. Hij hanteerde daarbij bepaalde wijsgerige begrippen die de moderne lezer kunnen helpen om toegang te krijgen tot het vroege daoïsme.
Net als het daoïsme kan de spirituele filosofie van Duintjer ons inspireren tot een nieuwe houding om het leven in de moderne tijd het hoofd te bieden: niet alleen met aandacht, respect en ontvankelijkheid, maar ook vol daadkracht en levensvreugde. We zullen zien hoe Duintjers ‘Rondom’ een toegang opent tot Dao.
Eerder verscheen bij Uitgeverij Damon 'Filosofie met de vlinderslag' en 'Leren laveren'. 'Rondom Dao' maakt de trilogie over het vroege daoïsme compleet.

Is Rondom Dao het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rondom Dao