Roze zusters bekennen kleur

De roze zusters wonen en werken al 125 jaar in Steyl. Toch zie je ze zelden. Alleen achter de tralies van de bezoekerskapel vang je een glimp van ze op. Buiten het klooster ontwaar je ze nooit. Zeker niet in hun opmerkelijk gekleurde habijt. Dat wordt namelijk alleen binnen de eigen kloostermuren gedragen. Die enkele keer dat een gang naar buiten noodzakelijk is, dragen de zusters ingetogen grijs. Want aan opvallen hebben ze een hekel.

Een boek in woord en beeld over hun dagelijks leven staat dus zeker niet hoog op hun verlanglijstje. Toch is het er nu. Ter ere van het 125-jarig jubileum van de congregatie van de Dienaressen van de Heilige Geest van de Altijddurende Aanbidding gaan de deuren open. En krijgen we voor het eerst in 125 jaar een kijkje in de keuken. Én in de overige vertrekken.

Draai om en loop mee. De zusters heten je van harte welkom!

Is Roze zusters bekennen kleur het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Roze zusters bekennen kleur