Schiet mij maar lek

Schiet mij maar lek

Michiel Blijboom

De meest hilarische sportverhalen van Michiel Blijboom

Ruim drie decennia lang trok sportverslaggever Michiel Blijboom de wereld over. Zijn reizen leverden in alle gevallen verhalen op die de 1 – 0, 2 – 0, 2 – 1-sportverslagen verre overstijgen.

Gewoon omdat we sport ook niet té serieus moeten nemen.

Blijboom schreef hij over de meest uiteenlopende sportieve evenementen, van WK’s en EK’s voetbal, via de Iron Man Triatlon in Hawaï en de K1-kickboksfinale in Tokio tot de midgetgolf-interland België-Nederland en het WK snertkoken in Groningen.

Blijboom zag in Paramaribo hoe Ronnie Brunswijk een KNVB-trainersdiploma voor zich opeiste, volgde Raymond van Barneveld tijdens een armetierig dartstoernooitje in Lloret de Mar, trainde mee met FC Sheriff in de schurkenstaat Trans-Dnjestrië, ging in Kameroen op zoek naar de roots van Samuel Eto’o, bezocht het graf van George Best in Belfast, spioneerde namens Oranje in Estland, voelde de beruchte streaker Mark Roberts aan de tand, nam strafschoppen op de doelman van Cyprus en borrelde met Harry Mens in diens skybox in de Amsterdam ArenA.

Blijbooms boek gaat ook over over zaalvoetballen met Herman Brusselmans, Queen Elizabeth begluren op de paardenrennen op Royal Ascot en het ontvoeren van een Afrikaanse voetballer in Noorwegen. Voor deze bundel selecteerde Michiel Blijboom zijn meest hilarische verhalen op sportgebied.

Michiel Blijboom (1961) publiceerde in Panorama, HP/De Tijd, Elf en Voetbal Magazine. Voor Just Publishers schreef hij eerder Vechten voor mijn leven, over het bizarre leven van biker Henk Kuipers.

Is Schiet mij maar lek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Schiet mij maar lek