Sleutel tot de Upanishads

Manon van Dijk-Hullegie
‘Sleutel tot de Upanishads’ is een introductie tot de Upanishads, de belangrijkste spirituele teksten uit de Vedische cultuur. Ze geven ons antwoord op de grote levensvragen: wat is geluk en hoe bereik ik het? Wie of wat ben ik? Wat is de wereld en waaruit is zij ontstaan?

De Upanishads onthullen de onbegrensde, onveranderlijke werkelijkheid ‘waaruit alle wezens zijn geboren, waarin zij leven en waarheen zij terugkeren’. Ze ontvouwen hoe het onbegrensde bewustzijn de werkelijkheid van zowel onszelf als de wereld is. In de ontdekking van dit feit zien we hoe we volledig acceptabel zijn, vrij van elk gebrek, de bron van geluk.

Aan de hand van een selectie prachtige mantra’s laat dit boekje zien hoe de duizenden jaren oude onderwijstraditie nog altijd de sleutel is tot deze kennis.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Sleutel tot de Upanishads het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Sleutel tot de Upanishads