Sneeuwstorm, noodlot, lied

Anna Achmatova
Sneeuwstorm, noodlot, lied

Eindelijk weer een uitgebreide bloemlezing van de muze van Sint-Petersburg

Het is terecht dat hij me niet
Als zijn vriendin heeft meegenomen,
Want ik werd sneeuwstorm, noodlot, lied
Om nooit meer bij in slaap te komen.

Anna Achmatova is een van de grootste Russische dichters, wier faam in de loop der jaren alleen maar toeneemt. Met Sneeuwjacht, noodlot, lied
verschijnt nu voor het eerst sinds lange tijd weer een uitgebreide, representatieve bloemlezing van haar gedichten.
Achmatova s vroege verzen gaan bijna zonder uitzondering over de liefde. Vanaf de Eerste Wereldoorlog en de revolutie beginnen de bloedige
historische ontwikkelingen van het Rusland van haar tijd een steeds belangrijker rol in haar werk te spelen. Uiteindelijk zou zij uitgroeien
tot méér dan alleen een dichter: zij werd het symbool van de integer gebleven mens in een nietsontziende dictatuur.

Is Sneeuwstorm, noodlot, lied het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sneeuwstorm, noodlot, lied