Latijn voor ‘Onder de Roos’ in de betekenis van “In het geheim. Vertrouwelijk’. Sub rosa dictum at factum.
Al wat hier onder de roos gesciet
Laat dat aldaar, en meld het niet.
De titel verwijst naar de inleidende cyclus SUB ROSA waarin de auteur afstand neemt van een al te persoonlijke dramatiek. Vanuit een ingekeerde kijk op wat het leven zelf kan aanrichten, vindt hij aansluiting bij een ruimere maatschappelijk gerichte visie. Dit komt niet alleen tot uiting in de reeks ‘portretten van vergane doden’, ook de gedichten van nationale en internationale projecten in samenwerking met beeldende kunstenaars dragen deze kenmerken. Deze zijn o.a. het gevolg van diverse werkperiodes in het Zwitserse Graubünden, Moskou en Zuid-Afrika.
De dichter tracht dan de taal uit te puren tot de essentie, maar streeft naar het behoud van ritme en muzikaliteit.
Bij de diverse cycli hoort grafisch werk van Veerle Rooms, Christophe Meul en Robert Wuytack.
Deze dichtbundel is uitgegeven op 300 Arabisch genummerde exemplaren.
Al wat hier onder de roos gesciet
Laat dat aldaar, en meld het niet.
De titel verwijst naar de inleidende cyclus SUB ROSA waarin de auteur afstand neemt van een al te persoonlijke dramatiek. Vanuit een ingekeerde kijk op wat het leven zelf kan aanrichten, vindt hij aansluiting bij een ruimere maatschappelijk gerichte visie. Dit komt niet alleen tot uiting in de reeks ‘portretten van vergane doden’, ook de gedichten van nationale en internationale projecten in samenwerking met beeldende kunstenaars dragen deze kenmerken. Deze zijn o.a. het gevolg van diverse werkperiodes in het Zwitserse Graubünden, Moskou en Zuid-Afrika.
De dichter tracht dan de taal uit te puren tot de essentie, maar streeft naar het behoud van ritme en muzikaliteit.
Bij de diverse cycli hoort grafisch werk van Veerle Rooms, Christophe Meul en Robert Wuytack.
Deze dichtbundel is uitgegeven op 300 Arabisch genummerde exemplaren.