Swiebertje leert Saartje fietsen

Swiebertje is ijverig bezig de melkemmers te spoelen van boer Koejemans, die hij een paar dagen helpt, als Malle Pietje, de voddenbaas, het erf opkomt om wat oude rommel op te halen. Maar wat vinden zij daar? Een oude damesfiets. Swiebertje heeft een fantastisch plan. Dagenlang is hij bezig de fiets te schuren, te lakken en te smeren. Wanneer de fiets klaar is, geeft Swieb hem aan Saartje. Maar Saartje kan niet fietsen en Swieb zal het haar leren. Wat er dan allemaal gebeurt... Het slot is, dat Saartje een prachtige nieuwe fiets krijgt van de burgemeester en boer Koejemans. Swiebertje is erg blij, dat alles zo goed afloopt voor Saartje en wij met hem, want zo'n goede keukenprinses als Saartje verdient niet minder.

Is Swiebertje leert Saartje fietsen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Swiebertje leert Saartje fietsen