In Tere stengels geeft Shari Van Goethem de leegte armen en benen.
Een bundel over zijn en niet-zijn, over vol-ledigheid en eenzaamheid in een van haar meest intense gedaantes.
Shari Van Goethem gelooft dat we nood hebben aan subtiele talen als we willen raken aan wat van betekenis is in het leven. In haar studie Wijsbegeerte ging haar interesse daarom uit naar de filosofie van de kunst en de filosofie van de religie. Als zingevingsverantwoordelijke bij CM buigt ze zich over levensvragen, ethiek, levensbeschouwing en spiritualiteit. Altijd zoekend is ze, altijd onderweg. De poëzie is daarbij een belangrijke tochtgenote.
Over Een man begraaft een boom, dat bekroond werd met de eerste driejaarlijkse debuutprijs van het Kapersnest:
‘Of hoe poëzie van levensbelang kan zijn – dat maken
deze beklemmende, beklijvende gedichten duidelijk.’
– Carl De Strycker in Kunsttijdschrift Vlaanderen.
‘Hoe hoopwekkend én ontnuchterend tegelijk poëzie kan
zijn.’ – Yvan De Maesschalck in Poëziekrant
Een bundel over zijn en niet-zijn, over vol-ledigheid en eenzaamheid in een van haar meest intense gedaantes.
Shari Van Goethem gelooft dat we nood hebben aan subtiele talen als we willen raken aan wat van betekenis is in het leven. In haar studie Wijsbegeerte ging haar interesse daarom uit naar de filosofie van de kunst en de filosofie van de religie. Als zingevingsverantwoordelijke bij CM buigt ze zich over levensvragen, ethiek, levensbeschouwing en spiritualiteit. Altijd zoekend is ze, altijd onderweg. De poëzie is daarbij een belangrijke tochtgenote.
Over Een man begraaft een boom, dat bekroond werd met de eerste driejaarlijkse debuutprijs van het Kapersnest:
‘Of hoe poëzie van levensbelang kan zijn – dat maken
deze beklemmende, beklijvende gedichten duidelijk.’
– Carl De Strycker in Kunsttijdschrift Vlaanderen.
‘Hoe hoopwekkend én ontnuchterend tegelijk poëzie kan
zijn.’ – Yvan De Maesschalck in Poëziekrant