Terug naar de rue Darwin

Yazid keert terug naar het straatje uit zijn jongensjaren. Djéda, de almachtige grootmoeder, zwaait er de scepter en dankt haar immense fortuin aan het bloeiende bordeel naast het ouderlijk huis van Yazid. Daar groeide hij op, voor zijn vertrek naar Algiers. En van daaruit vertelt Sansal zijn meest persoonlijke verhaal tot nog toe. Teder en humoristisch schetst hij zijn buitengewone familiegeschiedenis in een verscheurd Algerije.

‘Als een getuige van de tijd voert Boualem Sansal ons op meesterlijke wijze naar een gebroken en versplinterd Algerije.’ – Tahar Ben Jelloun

Is Terug naar de rue Darwin het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Terug naar de rue Darwin