Tessa

Tessa en Tessa in de brugklas: als omnibus in LIFE-reeks!

'Waarom moet je zoveel doen als je twaalf bent? Waarom bemoeit iedereen zich met je? Nooit vrij! Ik wil niet naar beneden. Ik heb geen zin om te ontbijten. Ik heb geen zin om dat rot eind naar school te fietsen. Ik haat aardrijkskunde!' schrijft Tessa in haar dagboek. Tessa vindt het maar lastig om twaalf te zijn: ze heeft het gevoel dat grote mensen, vooral haar moeder en haar onderwijzer, haar niet begrijpen. Gelukkig vormen haar dagboek en haar vriendinnen een belangrijke steun in Tessa's leven.
Tessa gaat over alles wat je als twaalf, dertienjarige kunt voelen, denken en meemaken; over de leuke, spannende en vervelende kanten van volwassen worden.

Diet Verschoor is schrijfster en psychotherapeut. Van haar hand verschenen De brieven van Ilja Irina en Emma's Noorderlicht. Tessa en Tessa in de brugklas werden getipt door de Kinderjury.

Uit de pers:
`Het boek Tessa is een heel vol en levendig boek, dat je niet gemakkelijk even weglegt, want je wil steeds maar weten wat er nu weer zal gebeuren.'
Vrij Nederland

`Heel herkenbare situaties, vooral voor meisjes: vriendschap, populariteit, verliefdheid. Gevoelig maar niet flauw.'
Kinderboekenkrant

Is Tessa het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tessa