Twee

'Ik trok de deur open, slaakte een indianenkreet,
tilde haar op en hield haar boven mijn hoofd.
Dat vond zij leuk, zoals altijd.'

Toen zijn kleindochter anderhalf jaar oud was, besloot Rudolf Geel verslag uit te brengen over haar belevenissen, die stuk voor stuk onderdeel vormden van haar ontwikkeling.
Twee is een verzameling humoristische, tegelijk scherp analyserende beschouwingen van een grootvader die naar zijn jonge kleinkind kijkt en zich over haar handel en wandel verbaast. Tegelijk vraagt hij zich af wie zij precies is en wat zij zal worden en misschien vooral hoe lang hij haar zal kunnen meemaken...

Rudolf Geel publiceerde romans, verhalenbundels en essays, waaronder de zojuist heruitgegeven romans De vrouwenbron, Bloedmadonna en De achtste hoofdzonde (dit laatste verscheen oorspronkelijk onder het pseudoniem Jakob van Riel).
Eind 2010 verscheen bij Azul Press zijn lange novelle Engelenspel.

Is Twee het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Twee