Tweestrijd

We schrijven 1855. Jonathan St. Clair woont met zijn kleindochter Meggie in een blokhut in Arizona in de nabijheid van het stadje Tombstone. Ze leven van wat het land hun oplevert. Problemen tussen hen en de indiaanse bevolking hebben zich nooit voorgedaan. Hier komt verandering in als Meggie tijdens de jacht op een konijntje wordt geconfronteerd met twee blanken die een indiaanse man willen lynchen. Ze besluit om in te grijpen. Een daad die verstrekkende gevolgen zal hebben. Nadat de daders op een gruwelijke manier wraak hebben genomen blijft Meggie alleen achter waarna Apanatshi haar meeneemt naar zijn volk. Het onvermijdelijke gebeurt. Ze worden verliefd. Maar is deze liefde mogelijk? Zij verschillen immers hemelsbreed van elkaar, qua huidskleur, afkomst, cultuur, opvoeding en religie. Lees het ontroerende verhaal van twee jonge mensen die verscheurd worden door twijfels.

Is Tweestrijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tweestrijd