U heb ik lief

2024 is het Reve-jaar. Met W.F. Hermans en Harry Mulisch wordt Gerard Reve, honderd jaar geleden geboren, gerekend tot de Grote Drie in de naoorlogse Nederlandse literatuur. Zijn werk is het blijvende bezit geworden van heel veel trouwe (her)lezers en spreekt andermaal tot de verbeelding van een nieuwe generatie jongeren. Æde de Jong vond tal van gerenommeerde schrijvers en letterkundigen bereid zich opnieuw in Reve’s veelzijdige oeuvre te verdiepen, en dat leverde evenzovele nieuwe verhalen, herinneringen, overpeinzingen en inzichten op. U heb ik lief is een hoogst gevarieerde bundel beschouwingen waarin alle aspecten van Reve’s schrijverschap aan de orde komen. Onze Grote Volksschrijver wordt ten volle eer en recht gedaan.

De titel van deze bundel is ontleend aan het grafschrift van Gerard Reve (1923-2006) op de Nieuwe Begraafplaats in Zulte, België.

Aan deze bundel werd bijgedragen door: Anton Brand, Gerrit Brand, Frank van Dijl, Paul Gellings, Vincent Hunink, Æde de Jong, Marie-José Klaver, Marina Kuipers, Nop Maas, Huub Mous, Jos Palm, Arjan Peters, Jean Pierre Rawie, Mathijs Sanders, Doeke Sijens, Erwin de Vries, Jeroen Vullings en Piet van Winden.

Recensies (1)

Is U heb ik lief het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op U heb ik lief