Vergeet-me-niet

Scarlet verhuist haar hele leven al van de ene naar de andere plek. Daardoor krijgt ze nooit de kans om ergens te aarden _ of om alleen maar vriendschap te sluiten met haar constant wisselende klasgenoten. Als ze zichzelf na de zoveelste verhuizing terugvindt in haar geboortestad Sydney, heeft ze dan ook geen hoge verwachtingen van haar nieuwe omgeving.

Op haar eerste schooldag blijkt al snel dat haar nieuwe omgeving daar anders over denkt. Zo is er een jongen, michael, die het tot zijn missie gemaakt lijkt te hebben om haar te leren kennen. Ook al wil ze er eerst niets van weten, toch weet hij met een stroom aan bloemen een unieke boodschap blijkt te hebben...

Hoe groter het boeket bloemen op haar bureau groeit, hoe meer Scarlet gewend raakt aan haar nieuwe leven. Als het einde van het schooljaar nadert, is ze al helemaal gewend aan haar nieuwe leven. Zou ze eindelijk een plek gevonden hebben waar ze thuis hoort?

Is Vergeet-me-niet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vergeet-me-niet