Voorbij het kapitalisme

De dreiging van het einde van de wereld doet op dit moment het debat over een alternatief economisch systeem steeds verder oplaaien. Er heeft zich een brede maatschappelijke consensus gevormd dat ons economische systeem niet op de huidige voet door kan. Een fundamentele hervorming van ons economisch systeem lijkt onvermijdelijk.

Maar hoe moet die andere economie er dan uitzien? Wat gaan we precies veranderen? En hoe vormen we de nodige politieke coalities om die verandering voor elkaar te krijgen? In deze zes beste, verbeeldingsvolle essays uit de GAIA-wedstrijd wordt nagedacht over de vraag hoe we voorbij het kapitalisme kunnen komen. Een sprankelende bundel over onder meer klimaatrechtvaardigheid, vertrouwen, systeemsabotage en de noodzakelijkheid van daadkracht.

Is Voorbij het kapitalisme het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Voorbij het kapitalisme