Waar ben jij geweest?

Kinderen leren wadvogels en de vogeltrek kennen. Een vrolijk en kleurrijk prentenboek met boeiende vogelverhalen waarin de vogels vertellen over hun spannende trektochten. Geschikt voor kleuters vanaf 4 jaar.

De wadvogels vertellen aan de scholekster verhalen over de plekken waar ze in de zomer of in de winter zijn geweest. Elk seizoen komen er andere vogels terug, waardoor de scholekster steeds door andere vogels wordt bijgepraat.

Zo ontmoeten we in het voorjaar een lepelaar die in Spanje tussen de flamingo’s liep. De eidereend was met al haar kuikens – en die van de buurvrouw – op het wad op zomerkamp. En de drieteenstrandloper vertelt over de sluwe poolvos, die haar nestje probeerde te vinden in Groenland.

Alle vogels laten de scholekster de prachtigste ansichtkaarten zien, uit Portugal, Afrika, Spitsbergen of Canada. De lezertjes – en hun ouders – krijgen ook extra informatie over de verschillende wadvogels.

Een vrolijk en kleurrijk prentenboek voor kinderen vanaf 4 jaar.

Vera de Backker is illustrator en Rob Buiter is freelance wetenschapsjournalist. Samen maakten ze voor KNNV Uitgeverij diverse prentenboeken over dieren zoals ze in de natuur echt zijn.

Eerder verschenen: ‘Zeg kleine vlinder’, ‘Dit is mijn tuin’ en ‘Kom erbij, in mijn wei!’

Is Waar ben jij geweest? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waar ben jij geweest?