Waar je was

Waar je was

Ineke Holzhaus schrijft gedichten, toneelteksten en hoorspelen. Ze werkte in het theater en presenteerde jarenlang vertalingen tijdens internationale festivals als Poetry International en Maastricht International Poetry Nights.

Over haar vorige bundel Hond in Pompeï

Krachtige beelden en een intieme sterk emotioneel geladen toon. Gedichten van Ineke Holzhaus zijn op een doelbewuste manier uiterst beheerst, zowel naar de inhoud als naar de vorm.
Erik Menkveld

Het is intieme, evenwichtige, rustige, bescheiden poëzie die tegelijkertijd aanvaardend en onderhuids gepassioneerd is.
Willem Jan Otten.

Nelleke Noordervliet
Wat een mooie gedichten! Ik hoor ze Ineke Holzhaus ook zeggen met een soort weerbarstige gevoeligheid.

Zoek waar je was - op een tramhalte
lichtsporen om je heen in het duister
van de winterklok, je waait zo¿n beetje
draalt tot het donker barst -

In deze bundel zoekt Ineke Holzhaus in verschillende gedaanten antwoord op deze vraag.

Is Waar je was het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waar je was