Waarom we verliefd zijn

Wat is er moeilijker dan praten over de liefde? Is het mogelijk je geliefde echt te begrijpen? Waarom we verliefd zijn geeft de antwoorden.
Liefde op het eerste gezicht is een even basale menselijke eigenschap als honger. Dat klinkt niet erg romantisch, maar het verklaart wel veel. Helen Fisher onderzoekt in Waarom we verliefd zijn de chemische achtergronden van de liefde. Ze legt uit waarom zoveel huwelijken na vier jaar spaak lopen, wat jaloezie met met de hersenen doet, hoe man en vrouw verschillen, en dan niet op een vage 'Venus versus Mars'-manier, maar feitelijk, op basis van hersenonderzoek. Dit boek geeft daadwerkelijk antwoorden op vragen als: Wat is liefde? Waarom worden we verliefd? Hoe kunnen we de liefde levend houden?

Is Waarom we verliefd zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom we verliefd zijn