Wat al gedicht is kan weer open

Een gedicht, een beeld, een lezer. Wat al gedicht is kan weer open. De kaartenbundel van Monica Boschman bevat 34 fraaie poëziekaarten; om te koesteren, te versturen of cadeau te geven.

Op de website www.52gedichten.nl plaatst dichter Monica Boschman elke week een nieuw gedicht. Lezers van haar poëzie hebben de mooiste gedichten (2005 – 2008) uitgekozen voor deze kaartenbundel. Op de site staan kunstwerken bij alle gedichten. Deze illustraties van Handan Arik en Jetty Boschman keren prachtig terug in de bundel. Ze geven elke kaart een eigen sfeer en uitstraling.

Monica Boschman gebruikt in haar gedichten alleen de woorden die nodig zijn om de onderstroom van haar gevoel naar boven te halen of een observatie te delen. Dit levert korte gedichten op in een eigen stijl.
Liefhebbers schreven daarover het volgende:
•Niet alleen de titel van de bundel is prachtig, ook de gedichten zijn bijzonder (kernachtig en compact) evenals de vormgeving van de kaarten.
•Wat een mooie gebundelde prestatie! Ik wil deze kaarten graag in mijn handen koesteren en dan, eventueel, versturen.
•Erg mooi, het raakt, teer en toch zo duidelijk.

Is Wat al gedicht is kan weer open het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat al gedicht is kan weer open