Wat beschaving heet: Over recht, moraal en maatschappij

In een tijd waarin het in de politiek en de publieke opinie alleen nog maar lijkt te gaan over integratie en economie, is het heel verfrissend om te constateren dat de publieke zaak oorspronkelijk ook aan andere kwesties behelsde. Op zijn bekende elegante wijze opent Schopenhauer onze ogen daarvoor. In deze bundel laat de grote filosoof met de scherpe pen zich uit over tijdloze maatschappelijke kwesties, Hij onderwerpt thema's als zelfmoord, morele vrijheid, de positie van de vrouw en de rechten van het dier aan een nietsontziend oordeel. Vooral zijn opvattingen over de vrouw hebben hem in het verleden de reputatie van vrouwenhater bezorgd. Wie het betreffende opstel nu leest, zal constateren dat zijn ideeën heel wat genuanceerder zijn dan zijn reputatie doet vermoeden.

Is Wat beschaving heet: Over recht, moraal en maatschappij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat beschaving heet: Over recht, moraal en maatschappij