Wat is een rivier?

Rivieren zijn krachtig: ze vervoeren gruis, maar ook gevoelens. Ze zijn een bron van leven, maar ook van conflict. Rivieren bevatten verhalen die over de aarde reizen. Hun stroming herinnert ons eraan - we leven allemaal stroomafwaarts, of stroomopwaarts van iemand en we zijn allemaal buren. Dit prentenboek gaat over rivieren en de band die wij mensen met ze hebben. Een kind en haar oma zoeken een antwoord op de vraag: wat is een rivier? In hun denkbeeldige expeditie ontdekken ze rivieren vol levende organismen; ontmoeten ze pelgrims en veroveraars, magische rivierdolfijnen en vissoorten die ouder zijn dan dinosauriërs en nog veel meer. Wat is een rivier? brengt geografische, historische, mythologische verwijzingen en persoonlijke observaties samen in een verhaal van onderlinge verbondenheid en verwondering.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Wat is een rivier? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wat is een rivier?