Wat koken we vanavond?

Sta je vaak alleen voor het fornuis, om weer dezelfde maaltijd klaar te maken en telkens dezelfde reacties te krijgen?

Dat is nu verleden tijd! Verdeel de keukenschorten en maak van koken een familiegebeurtenis. Kinderen kunnen met plezier helpen bij het klaarmaken van de maaltijd, en tegelijkertijd ook hun motorische skills (roeren, snijden…) en andere vaardigheden als metend rekenen (wegen, tellen...) inoefenen.

Tieners kun je meer autonomie en zelfvertrouwen geven door hen eens alleen aan het werk te zetten in de keuken. De gezellige chaos en de verontrustende staat van je keuken na deze gezinsactiviteit neem je er vast en zeker met plezier bij (een bijkomende tip: neem er een glaasje cava bij).

Is Wat koken we vanavond? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wat koken we vanavond?