Wij van de Ripetta

Rome, 1600. In een wijnhuis waar de schilder Caravaggio en zijn hulp Cecco vaak komen, zitten mannen te kletsen en te drinken. Dan komt een zekere Will uit Stratford, Engeland, binnen. De mannen hebben eerst geen zin in de vreemdeling, maar al snel oefent hij een grote aantrekkingskracht op hen uit. En Lena, Caravaggio’s favoriete model, wordt dodelijk verliefd op hem. Will is tot wonderlijke dingen in staat: bijvoorbeeld op een paard springen en erop rijden, terwijl het er helemaal niet is. Wanneer hij na een paar weken vertrekt, laat hij de achterblijvers in diepe rouw en ontgoocheling achter.

Op betoverende wijze wekt Tomas Lieske zowel de schilderijen van Caravaggio als de dagelijkse werkelijkheid van toen tot leven, in een verleidelijk verhaal over een onwaarschijnlijke maar niet onmogelijke ontmoeting.

Is Wij van de Ripetta het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wij van de Ripetta