Ze noemden hem Anders

Het verhaal Ze noemden hem Anders speelt zich af op een heel bijzonder moment in de geschiedenis van de mensheid. Voor de eerste keer vragen onze voorouders zich aantoonbaar af: "Heb ik wel het juiste geloof? Geloof ik wel in de juiste geesten of goden?" Vervolgens besluit men daar een nieuw, weliswaar vergelijkbaar geloof in andere geesten voor in de plaats te stellen. Als die keuze eenmaal gemaakt is, komt het tot een soort beeldenstorm. In de Spaanse grot van Altamira worden millennia oude gravures overschilderd. In de Franse heiligdommen Roc-aux-Sorciers, Chaire-à-Calvin en Cap-Blanc gaat men nog drastischer te werk. Bestaande beelden worden bewust onherstelbaar vernield en vervangen door nieuw beeldhouwwerk. Onenigheid over deze veranderingen leidt zelfs tot moord, zoals het skelet van de vrouw in Cap-Blanc bewijst. In dit boek schetst Cristi Martin de weerbarstige mens, verlangend naar vrijheid maar gevangen in zijn noden.

Is Ze noemden hem Anders het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ze noemden hem Anders